2012. augusztus 27., hétfő

Zara és ősz

Ha már lassan búcsúznunk kell ettől a szép, napos, meleg nyártól, akkor legalább örüljünk az új évszaknak és vele együtt az új kollekciók megjelenésének. Pár divatos ruhával és kiegészítővel biztosan jobb kedvvel indulunk dolgozni, a szülői értekezletekre vagy akár a piacra :)).

Az én egyik kedvenc üzletem a Zara, ahol az igényes, elegáns, munkába remekül hordható alapdarabokon túl, a csinosan lezser hétköznapi viseleteket is kiválóan be lehet szerezni.

A Zara a fast fashion elkötelezett híve, ami azt jelenti, hogy mindig a legfrissebb trendeket követi kollekcióival. Versenytársait jócskán megelőzve akár két-három hét alatt is képes saját tervezésben piacra dobni  a legnevesebb divatházak kifutóin megjelenő ruhákat. A kollekció nagyjából havonta megújul, ami szintén a fast fashion üzletpolitika része, hiszen az üzletek gyakori látogatására ösztönzi a márka rajongóit.



Nem mellesleg a kifutó modellek közül sokszor akár 50%-os kedvezménnyel is vásárolhatunk. Én például legtöbbször ekkor válogatok igen csak jó áron Ábelnek pár számmal nagyobb ruhákat a következő évi szezonra, mert, hogy a női modellek mellet bébi, gyerek és férfi kollekciókkal is rendelkezik.

A márka mögött Amancio Ortega áll, aki már akkor tudta, hogy a divattal szeretne foglalkozni, amikor 14 évesen kénytelen volt otthagyni az iskolát, mert a szülei nem tudták fizetni a taníttatását. Ortega 1975-ben megalapította első üzletét, ahol a világhírű divatházak luxuskollekcióinak másolatát kezdte el elérhető áron kínálni. A márka nevét egy horvátországi utazása során Zadar (Zara) városa ihlette, amit amúgy a Magyarországon elterjedt "zara" helyet "szárá"-nak kéne kiejtenünk.

A ma 75 éves alapító közben a világ ötödik leggazdagabb embere lett, aki ennek ellenére igen szerény férfi hírében áll. Egy cseppet sem hivalkodó lakásban él, legtöbbször farmerban jár és csak akkor köt nyakkendőt, ha nagyon muszáj, miközben cége menzájára jár ebédelni a többi dolgozóval.


A költekezés az üzleti életben sem jellemző rá. A reklámozást felesleges pénzkidobásnak tartja, csak minimális összeget fordít hirdetésekre, helyette inkább új üzletek nyit a vásárlók nagy örömére.

Forrás: Marketing és média 2012. XVII/5.

És íme néhány gyöngyszem a 2012-es éppen aktuális őszi kollekcióból:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése